четвер, 29 жовтня 2015 р.

Основні вимоги до написання, оформлення і представлення учнівських науково-дослідницьких робіт

1.1. На конкурс подаються роботи проблемного (пошукового) характеру, які відповідають віковим інтересам та пізнавальним можливостям учнів, свідчать про обізнаність учасника конкурсу щодо сучасного стану галузі дослідження, опанування ним мето­дики експерименту.
Тематика науково-дослідницьких робіт має відповідати напря­мам секцій наукових відділень МАН.
1.2. Кожна робота має ґрунтуватись на певній науковій та екс­периментальній базі, містити власні дані дослідів, спостережень, пошукової роботи; їх обробки, аналізу та узагальнення; посилання на відповідні наукові джерела та відображати власну позицію до­слідника.
У роботі мають бути чітко відображені наступні аспекти: виз­начення мети, об'єкта та предмета дослідження, завдання, ме­тодика дослідження, відмінність та перевага запропонованих підходів та результатів. Зміст та результати досліджень виклада­ються стисло, логічно, грамотно та аргументовано, без загальних слів, міркувань, бездоказових тверджень, тавтології.
Назва роботи має бути стислою і відповідати суті наукової проблеми (завдання), що вирішується.
1.3. На наукову роботу обов'язково подаються відгуки наукових керівників та рецензії відповідних фахівців (досвідчених педаго­гів, науковців, спеціалістів із певної галузі).
Достовірність наведених у роботі результатів підтверджується науковим керівником у відгуку.
1.4. Науково-дослідницька робота оформлюється у двох примір­никах: один використовується журі під час оцінки роботи, другий - учасником під час захисту. Примірники мають бути ідентичними.
1.5. До розгляду не приймаються роботи, тема і зміст яких не відповідають профілю секції; роботи, що були представлені у по­передні роки і не мають суттєвого доопрацювання; роботи, які є плагіатом; компілятивні роботи без самостійного дослідження, опрацювання джерел та власних висновків з обраної тематики.
Автори цих робіт після етапу заочного оцінювання науково-дослідницьких робіт отримують відповідну рецензію і до участі в наступних етапах конкурсу не допускаються.
Також до розгляду не приймаються роботи без відредагованих та оформлених відповідно до даних вимог тез.
Робота має бути побудована за певною структурою. Основни­ми її елементами в порядку розташування є: титульний аркуш, тези, зміст, перелік умовних позначень (за необхідності), вступ, основна частина, висновки, список використаних джерел, додатки (за необхідності).
3.1. Титульний аркуш.
Титульний аркуш є першою сторінкою роботи, що заповнюється за зразком (додаток 8).
3.2.         Тези.
У тезах (текст обсягом 1-2 сторінки) подається стисла харак­теристика змісту науково-дослідницької роботи з визначенням основної мети, актуальності та завдань наукового дослідження. Також у них зазначаються висновки та отримані результати про­веденої роботи.
У заголовку тез наводяться такі дані: назва роботи; прізвище, ім'я, по батькові автора; назва районного відділення МАН; назва базового позашкільного навчального закладу; навчальний заклад; клас; населений пункт;
прізвище, ім'я, по батькові, посада (за наявності науковий ступінь, вчене звання) наукового керівника (додаток 9).
3.3. Зміст.
Зміст подається на початку роботи. Він містить найменування та номери початкових сторінок усіх розділів, підрозділів та пунк­тів (якщо вони мають заголовок), зокрема вступу, висновків до розділів, загальних висновків, додатків, списку використаних дже­рел тощо (додаток  10).
Зміст фактично має бути планом науково-дослідницької робо­ти і відображати суть поставленої проблеми, структуру та логіку дослідження.
3.4.         Перелік умовних позначень, символів, скорочень і термінів (за необхідності).
Якщо в роботі використано специфічну термінологію, а також маловідомі скорочення, нові символи, позначення тощо, то їх пе­релік подається у вигляді окремого списку, який розміщується пе­ред вступом.
Перелік має розташовуватись двома стовпчиками. Ліворуч в абет­ковому порядку наводяться умовні позначення, символи, одиниці скорочення або терміни, праворуч — їх детальна розшифровка.
Якщо в роботі спеціальні терміни, скорочення, символи, по­значення і таке інше повторюються менше трьох разів, перелік не складається, а їх розшифрування наводиться у тексті при першо­му згадуванні.
3.5.         Вступ.
У вступі коротко обґрунтовується актуальність та доцільність обраної теми, підкреслюється суть проблеми; формулюється мета роботи і зміст поставлених завдань, об'єкт і предмет дослі­дження, подається перелік використаних методів дослідження; да­ється характеристика роботи (теоретична, прикладна); вказуються нові наукові положення, запропоновані учасником конкурсу особис­то, відмінність одержаних результатів від відомих раніше та
 сту­пінь новизни (вперше одержано, удосконалено, набуло подальшого розвитку); повідомляється про наукове використання результатів досліджень або
рекомендації щодо їх використання, для приклад­них робіт — прикладну цінність отриманих результатів (додаток  11).
У випадку використання у роботі ідей або розробок, що нале­жать співавторам, слід відмітити цей факт і зазначити конкрет­ний особистий внесок учасника. Також вказуються відомості про публікацію роботи та апробацію її результатів (за наявності).
Обсяг вступу — 2-3 сторінки.
3.6.         Основна частина.
Основна частина науково-дослідницької роботи складається з розділів, підрозділів, пунктів, підпунктів.
Кожний розділ починається з нової сторінки. Основному тексту розділу може передувати коротка передмова з описом вибраного напряму та обґрунтуванням застосованих методів досліджень. У кінці кожного розділу формулюються висновки зі стислим ви­кладенням наведених у розділі наукових і практичних результатів, що дає можливість звільнити основні висновки від другорядних подробиць.
В основній частині роботи наводиться характеристика дже­рел для написання роботи та короткий огляд літератури з даної тематики (не повинен перевищувати 20% обсягу основної части­ни), окреслюються основні етапи наукової думки за визначеною проблемою,  вказуються питання, які залишилися невирішеними; обґрунтовується вибір напряму досліджень, наводиться методика, техніка дослідження; подаються відомості про обсяг досліджен­ня; викладаються,  аналізуються та узагальнюються отримані ре­зультати, дається їх оцінка.
Зміст основної частини має точно відповідати темі роботи та повністю її розкривати.
3.7.         Висновки.
Висновки мають містити стислий виклад результатів розв'язку наукової проблеми та поставлених завдань, зроблених у процесі аналізу обраного матеріалу, оцінок  та узагальнень.  Необхідно під­креслити  їх  самостійність,
новизну, теоретичне і (або) прикладне значення, наголосити на кількісних та якісних показниках здобу­тих результатів, обґрунтувати достовірність результатів та навес­ти рекомендації щодо їх використання.
3.8.         Список використаних джерел.
Список використаних джерел - елемент бібліографічного апарату, який містить бібліографічні описи використаних джерел.
Список використаних джерел слід розмішувати одним із таких способів: у порядку появи посилань у тексті (найбільш зручний у користуванні та рекомендований під час написання роботи), і алфавітному порядку прізвищ перших авторів або заголовків; у хронологічному порядку.
Відомості про джерела складаються відповідно до вимог, за­значених у стандартах: ДСТУ ГОСТ 7.1 - 84 «СИБИД. Библиографическое описание документа. Общие требования и правила составления», ДСТУ 3582 - 97 «Інформація та документація. Ско­рочення слів в українській мові у бібліографічному описі. Загальні вимоги та правила», ДСТУ 3008 - 95 «Документація. Звіти у сфері науки і техніки. Структура і правила оформлення»
(додаток 12)
Наприклад,
-           книга  трьох  авторів оформлюється так:  Дудюк Д. Л.,  Мак­симов  В. М.,
Оріховський Р. Я. Електричні вимірювання: Навч.посіб. - Л.: Афіша, 2003.-260 с.
-           збірник :  Цеков  Ю. І.  Підтекст  художнього  твору  і  світовідчу­вання
письменника // Проблеми сучасного літературознав­ства. - Одеса, 1998. - С. 149-180.
- стаття із журналу: Дзюба І. М.  Україна  перед  сфінксом май­бутнього //
Науковий світ. - 2004. - № 2. - С. 2-6.
Електронні джерела оформлюються відповідно до загальних правил опису літературних джерел, при цьому в квадратних дуж­ках після назви зазначається: [Електронний ресурс]. В кінці - Режим доступу: http//psyh.kiev.ua.
Наприклад: Королько Л. М. «Голодомор 1932-1933 на Сватівщині». - [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http//svatovo.ws/famine/index.html/.
Посилання на сайти, портали, Інтернет-ресурси розмішуються окремо в кінці списку використаних джерел без нумерації під заголо­вком: «ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ». Наприклад: http://www.botany.kiev.ua
3.9.  Додатки.
У додатках містяться допоміжні або додаткові матеріали, не­обхідні для повноти сприйняття роботи, кращого розуміння отри­маних результатів: проміжні математичні доведення, формули і розрахунки, додаткові таблиці, графіки, рисунки, ілюстрації тощо.
4.1. Загальні вимоги.
Науково-дослідницька робота друкується шрифтом Times New Roman текстового редактору Word  (або Ореп Оffiсе) розміру 14 на одному боці аркуша білого паперу формату А4 з інтервалом 1,5 (до 30 рядків на сторінці).
Поля: ліве, верхнє і нижнє — не менше 20 мм, праве — не мен­ше 10 мм.
Обсяг науково-дослідницької роботи складає 15-20 (для гума­нітарних напрямів 20-25) друкованих сторінок. До загального об­сягу науково-дослідницької роботи не входять: тези, додатки, спи­сок використаних джерел, таблиці та рисунки, які повністю займа­ють площу сторінки. Текст роботи має бути написаний грамотно, без орфографічних, пунктуаційних та стилістичних помилок.
Науково-дослідницькі роботи виконуються державною мовою (у секції російської мови дозволяється оформлення російською); до роботи з іноземної мови додається анотація іноземною мовою.
Кожна структурна частина науково-дослідницької роботи по­чинається з нової сторінки. Заголовки структурних частин дру­куються великими літерами симетрично до набору: «ЗМІСТ», «ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ», «ВСТУП», «РОЗДІЛ», «ВИСНОВКИ», «СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ», «ДО­ДАТКИ». Заголовки підрозділів друкуються маленькими літера­ми (крім першої великої) з абзацного відступу. Заголовки пунктів друкуються
маленькими літерами (крім першої великої) з абзац­ного відступу в підбір до тексту.
Відстань між заголовком (за винятком заголовка пункту) та текстом має дорівнювати 3-4 інтервалам.
4.2. Правила нумерації в роботі.
Нумерація сторінок, розділів, підрозділів, пунктів, рисунків, таблиць, формул подається арабськими цифрами без знака №.
Всі сторінки роботи, враховуючи титульну сторінку, тези і до­датки, підлягають суцільній нумерації, номер на титульній сто­рінці не ставиться, а на наступних сторінках проставляється у пра­вому верхньому куті сторінки без крапки в кінці.
Нумеруються тільки розділи основної частини. Зміст, вступ, висновки не нумеруються, тобто не можна друкувати: «1. ВСТУП» або «РОЗДІЛ 6. ВИСНОВКИ».
Номер розділу ставиться після слова «РОЗДІЛ», після номера крапка не ставиться. Заголовок розділу друкується з нового рядка.
Підрозділи нумеруються у межах кожного розділу за прави­лом: (номер розділу).(номер підрозділу). В кінці номера підроз­ділу має стояти крапка, наприклад: «2.4.». Заголовок підрозділу наводиться у тому ж рядку.
Пункти нумеруються у межах кожного підрозділу таким чи­ном: (номер розділу).(номер підрозділу).(номер пункту), напри­клад: «2.З.4.». Заголовок пункту наводиться у тому ж рядку, але пункт може й не мати заголовка.
У кінці назв розділів, підрозділів, пунктів крапка не ставиться.
Формули нумеруються в межах розділу. Наприклад, «форму­ла (2.3)» означає «формула 3 розділу 2» (наявність підрозділів на нумерацію не впливає).      Формули, на які немає посилань, можна не нумерувати. Номер необхідно брати в круглі дужки і розмішу­вати на правому полі сторінки на рівні нижнього рядка формули, якої він стосується.
Рисунки нумеруються в межах розділу арабськими цифрами (аналогічно до формул та підрозділів) і позначаються словом «Рис.», наприклад «Рис. 1.2».
Таблиці нумеруються послідовно в межах розділу. У правому верхньому куті над заголовком таблиці розміщується напис «Та­блиця» із зазначенням її номера. Номер таблиці складається з но­мера розділу та порядкового номера таблиці, між якими ставить­ся крапка, наприклад: «Таблиця 2.3».
Додатки оформлюються як безпосереднє продовження роботи на наступних сторінках. Вони розміщуються в порядку посилань у тексті роботи. Кожен із додатків має розмішуватись на окремій сторінці. Додаток повинен  мати заголовок, який друкується угорі си­метрично відносно тексту. Додатки нумеруються великими укра­їнськими літерами і позначаються словом «Додаток», наприклад: «Додаток Б».
4.3. Правила цитування та посилання на використані джерела.
Під час написання науково-дослідницької роботи учень має по­силатися на наукові джерела, матеріали, ідеї, висновки, результати, які використовуються в роботі. Це дає можливість перевірити на­ведені відомості. Посилатися слід на останні видання публікацій.
Якщо в роботі використовуються відомості з матеріалів з ве­ликою кількістю сторінок, тоді слід точно вказати номери сторі­нок, ілюстрацій, таблиць, формул із джерела.
Посилання в тексті роботи на джерела зазначається порядко­вим номером за переліком посилань, виділеним двома квадрат­ними дужками, наприклад, «... у працях [1-7]...».
Якщо в тексті науково-дослідницької роботи необхідно зроби­ти посилання на конкретні відомості, цитата наводиться в лапках, а посилання беруться у квадратні дужки із зазначенням порядко­вого номера джерела в списку використаних джерел та відповід­ної сторінки. Наприклад: «... набуття наукового знання передбачає оперування фактами, які характеризують певне явище, розробку наукової гіпотези (теорії), яка пояснює те чи інше явище і поста­новку експерименту для доведення висунутої теорії [8, с. 37]».
Згідно з науковим етикетом текст цитати необхідно точно від­творювати і наводити повністю, щоб не спотворити думки авто­ра. Пропуск слів, речень,
абзаців при цитуванні допускається без перекручення авторського тексту і позначається трьома крапками. В тексті роботи допускається непряме цитування автора (переказ, виклад думок автора своїми словами), при цьому слід точно викла­дати думки автора і давати відповідні посилання на джерело.
Посилання на ілюстрації в тексті роботи вказуються порядко­вим номером ілюстрації, наприклад, «рис. 1.2».
Посилання на формули вказуються порядковим номером фор­мули в дужках, наприклад «... у формулі (2.1)».
На всі таблиці роботи мають бути посилання в тексті, при цьому слово «таблиця» в тексті пишуть скорочено, наприклад: «...у табл. 1.2».
У повторних посиланнях на таблиці та ілюстрації треба вказу­вати скорочено слово «дивись», наприклад: «див. табл. 1.3».
4.4. Правила оформлення формул.
Формули в тексті роботи розташовуються відразу після по­силання на них. Вони відокремлюються від тексту інтервалами в один рядок зверху і знизу та розташовуються посередині сто­рінки. Формули, якщо вони громіздкі й складні, розташовуються на окремих рядках, це стосується і нумерованих формул. Декілька однотипних невеликих формул подаються в одному рядку через кому, а іноді невеликі нескладні формули розташовуються безпо­середньо в тексті.
Переноси у формулі допускаються лише на знаках рівності, плюс, мінус, множення і ділення з повторенням знака у наступ­ному рядку.
Символи і коефіцієнти, що наводяться у формулі, описують­ся безпосередньо під нею в тій послідовності, в якій згадуються у формулі. Значення кожного символу або числового коефіцієн­та подається з нового рядка. Перший рядок починається словом «де» без двокрапки.
Номер формули розмішується на правому боці сторінки на рів­ні нижнього рядка.
4.5. Правила оформлення ілюстрацій і таблиць.
Ілюстративний матеріал у роботі використовується з метою більш наочного представлення результатів досліджень та їх об­ґрунтування.
Найчастіше в науково-дослідницьких роботах ви­користовуються такі види ілюстративних матеріалів: креслення, рисунки, таблиці, діаграми, графіки, схеми, фотографії.
Всі ілюстрації зазначаються у тексті роботи.
Назва ілюстрації розміщується відразу після її номеру, внизу.
Цифровий матеріал роботи оформлюється у вигляді таблиць. Слово «Таблиця» починається з великої літери, прописується кур­сивом і розмішується у верхньому правому куті сторінки, а її назва - посередині, симетрично до тексту і наводиться жирним шрифтом.
Приклад побудови таблиці                                   
                                                                                                             Таблиця 1.1
Назва таблиці























Головка




Рядки

                                                                                                                                                                                              
                         Боковик                                                   Графи (колонки)
                      Боковик                                                 Графи (колонки)
Заголовки граф мають починатися з великих літер, підзаголов­и—з маленьких, якщо вони складають одне речення із заголо­вком, і з великих, якщо вони є самостійними. Висота рядків має бути не менше 8 мм. Графу з порядковими номерами рядків до таблиці включати не треба.
Таблиця розміщується (після першого згадування про неї) в тексті так, щоб її можна було читати без обертання перепле­теного блока рукопису або з обертанням за стрілкою годинника.Таблицю з великою кількістю рядків можна переносити на на­ступну сторінку. У разі перенесення таблиці на інший аркуш слово «Таблиця», її номер і назва не повторюються, далі над іншими частинами праворуч пишуться слова «Продовж, табл.» і вказується тільки номер таблиці, наприклад: «Продовж, табл. 1.2».
                                              

ДОДАТОК 8
Зразок оформлення титульного аркуша
      
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Головне управління освіти і науки Київської облдержадміністрації
Київське обласне територіальне відділення МАН України


Відділення: історико- географічне
Секція: етнологія


УКРАЇНСЬКИЙ КОСТЮМ – ЧАСТКА НАРОДНОЇ ДУШІ

                                                      

Роботу виконала:
Заітова Маріяш  Ісламівна,
учениця 10 класу
Києво-Святошинської
районної класичної гімназії

Науковий керівник:
Мережинська Оксана Григорівна,
вчитель історії та краєзнавства

Рецензент:
Руденко Наталія Василівна,
доцент кафедри джерелознавства
та спеціальних історичних
дисциплін, кандидат
історичних наук


Боярка – 2011                                                             
                                                                    


ДОДАТОК 9
Зразок оформлення тез науково-дослідницької роботи
                                       Відділення фізики та астрономії

Секція «Астрономія та астрофізика»

«Палітра Всесвіту: різнокольорові гіганти і карлики»

Автор:
Авраменко Олеся Валеріївна,
учениця 41 групи
Славутицького ліцею
Славутицької міської ради

 Науковий керівник:
 Тараброва Світлана Миколаївна,
 вчитель фізики та астрономії,
 вчитель-методист,
 відмінник освіти України

Авраменко Олеся 



Проблема зореутворення є однією з центральних у сучасній астрофізиці, яка зараз переживає справжню наукову революцію, пов’язану, насамперед, з освоєнням ближнього космосу й виведенням на орбіту численних космічних обсерваторій.
Предмет дослідження: еволюційний шлях зірок – від народження зорі, яке триває мільйони років і приховане від людини у надрах темних хмар, до завершення епохи зоряного сяйва на стадії білого карлика, нейтронної зорі чи чорної діри.
Нейтронні зорі – одні з найцікавіших астрономічних об’єктів: фізика нейтронних зір тісно пов’язана з процесами надтекучості і надпровідності, взаємодією плазми з надсильним магнітним полем нейтронних зір. Нейтронні зорі можуть виявитися найважливішими об’єктами для перевірки загальної теорії відносності.
Мета дослідження: встановлення закономірностей еволюції зірок в залежності від їх хімічного складу при народженні і від їх маси, а також вивчення умов, за яких у різних регіонах Всесвіту речовина переважно формується в зорі - найпоширеніші у Всесвіті об’єкти, оскільки не тільки еволюційний шлях зорі визначається її масою. Від маси залежить також і те, чи
стане гігантська брила речовини, що сконденсувалася з міжзоряної матерії, зорею.
Астрофізики досліджують народження зорі теоретично, застосовуючи методи комп’ютерного моделювання, а зоряну еволюцію вивчають на основі зіставлення характеристик безлічі зір, що перебувають на різних етапах «життєвого шляху». 
 Результатом дослідження є систематизація шляхів еволюції зірок і узагальнення «еволюційних перспектив» зірки в залежності від співвідношення між масою зорі і масою найвідомішого землянам жовтого карлика – Сонця.
                                                     




















                    
                                                                                                                                                                    
ДОДАТОК 10
Зміст
ВСТУП …………………………………………………………………………… ….3
РОЗДІЛ 1
ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ОДЯГУ
1.1.    Історія українського костюма ………………………………………….5                                                                
1.2.    Функції одягу ……………………………………………………… .......7
1.3.    Символіка народного костюма ……………………………………….10
1.4.    Матеріали для виготовлення одягу …………………………… ……..11
РОЗДІЛ 2
СКЛАДОВІ УКРАЇНСЬКОГО ОДЯГУ
2.1.       Натільний жіночий одяг ………………………………………….....13
2.2.       Поясний та нагрудний одяг …………………………………………15
2.3.       Верхній одяг ……………………………………………………….....17
2.4.       Головні убори ………………………………………………………..19
2.5.       Жіноче традиційне взуття …………………………………………...20
РОЗДІЛ  3
ОЗДОБЛЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО ОДЯГУ
3.1.      Народні способи орнаментації тканин ……………………………...22
3.2.      Нашивні прикраси …………………………………………………....25
РОЗДІЛ 4
ОДЯГ МЕШКАНЦІВ КИЇВЩИНИ
ВИСНОВКИ ………………………………………………………………………...29
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ  ДЖЕРЕЛ………………………………………..30
ДОДАТКИ ……………………………………………………………………......... 32


                                                                                                             
 ДОДАТОК 11
Зразок оформлення вступу науково-дослідницької роботи
Вступ
«Кожна одежина на ім’я красна»
(Народне прислів’я)
Розвиток українського костюма на всіх його етапах відбувався в тісному зв’язку з іншими культурами. Традиційне вбрання розкриває глибинне коріння історії українського народу, пов’язане з ранньослов’янським періодом, а особливо з найвищими досягненнями культури українців. Вигідне географічне розташування України створило передумови формування на її території ранніх центрів культури, які перебували у постійному спілкуванні з цивілізаціями Давнього Світу, Візантією, народами Сходу, а згодом і Західної Європи. Пожвавлені водні й сухопутні торгівельні шляхи, що пролягали Україною, забезпечували культурні контакти, а також обмін товарами між Північчю та Півднем, Заходом і Сходом. Це відіграло значну роль у становленні та розвитку культури українців.
Розвиток економічно-соціальних умов також сприяв створенню образу українського народного костюма як кріпака, так і пана. Вигляд одягу залежить ще й від кліматичних умов, через це народний костюм пережив довгий етап асиміляції.
Отже, у зв’язку з цим цілком очевидною є актуальність даної роботи, а саме: види, розвиток українського костюма та залежність його від соціального стану населення.
Предмет  дослідження: український народний одяг.
Об’єкт дослідження: жіноче вбрання.
Мета дослідження. На основі дослідження існуючих матеріалів дізнатися більше про український народний костюм, а саме про одяг Київщини.
Основні завдання дослідження:
-                     ознайомитися з історичними даними про походження українського народного костюма, зокрема на Київщині;
-                     розширити свій кругозір стосовно того, який одяг носили різні верстви суспільства;
-                     висвітлити, як саме оздоблювали та прикрашали костюми;
-                     дізнатися, з яких елементів складався український народний одяг.
Зв’язок даної роботи зі шкільною програмою.
 Дана робота дуже щільно пов’язана зі шкільною програмою тим, що цю тему вивчають в курсі Київщинознавства, образотворчого мистецтва, літератури тощо. Але їй відведено дуже мало часу для ґрунтовного ознайомлення з даною тематикою.
Наукова новизна дослідження.
Новизна роботи полягає в тому, що нами  зроблена спроба систематизувати існуючі матеріали. У процесі роботи опрацьовано літературу  історичного та краєзнавчого характеру.
Практичне значення.
Ця робота може бути використана для поглиблення знань з історії походження українського народного костюма.  Матеріали нашого дослідження  можуть використовуватись при вивченні різних навчальних предметів: історії, краєзнавства, літератури та в гуртковій роботі.














ДОДАТОК 12
Список використаних джерел
1.    Білецька В. Українські сорочки, їх типи, еволюція й орнаментація // Матеріали до етнології та антропології. –  Львів, 1929. Т.XXI – XXII, Ч.1. – С.100.
2.    Васьків Володимир. – Слово о Полку Ігоря: Переспів з історичним довідником. – К.: Освіта, 1996. – 79 с.
3.    Горобець В. Назви тканин та одягу в українських джерелах // Нар. творчість та етнографія. –  1972. –  №4. –  С.3.
4.    Історія Української культури . К.: Наукова думка, 2001. – Т.2. –  С.123.
5.    Культура і побут населення України : Навч. Посібник / В.І. Наумко, Л.Ф. Артюр –2-е вид., доп. та перероб.– К.: Либідь, 1993.– С.121-122.
6.    Маслова Г.С. Народная одежда руских, украинцев и белорусов в XIX-начале XX в. // Восточнославянский этнографический сборник . – М.: Академія, 1956. – С.708-709.
7.    Ніколаєва Т.О. Історія українського костюма.  Іл. З. Васіної, Л. Міненко, Т. Ніколаєвої. – К.: Либідь, 1996. – С.16.
 9. Українська минувшина: Ілюстрований етнографічний довідник.- 2-е вид./ А. П.  Пономарьов,   Л. Ф. Артюр, Т. В. Космічна та ін. – К.: Либідь, 1994. – С.134.









РОЗДІЛ IV
Орієнтовний перелік тем науково-дослідницьких робіт
Хімії та біології.  Екології та аграрних наук
1.     Безпека побутової хімії для людини і природи.
2.     Стічні води та заходи для їхнього очищення.
3.     Якість питної води.
4.     Забруднення і охорона атмосфери.
5.     Вплив важких металів на оточуюче середовище.
6.     Стан водних джерел.
7.     Моніторинг міграції тварин.
8.     Визначення забруднення довкілля з використанням біоіндикаторів.
9.     Роль бактерій, грибів, тварин, рослин у екосистемах.
10.   Вплив зовнішніх умов на продуктивність сільськогосподарських тварин та рослин.
11.   Вивчення (вікової, статевої, генетичної, соціальної) структури популяцій.
12.   Екологічні аспекти регуляції чисельності сільськогосподарських  
      шкідників.
13.   Дослідження ареалів та запасів лікарських рослин.
14.   Біотехнологія переробки відходів життєдіяльності.
15.   Екологічні проблеми великих та малих міст.
16.   Дивовижний світ комах своєї місцевості.
17.   Радіопротекторна дія лікарських рослин Київської області.
18.   Вплив навколишнього середовища на емоційний стан учнів.
19.   Проблеми очищення водопровідної води.
20.   Вміст нітратів і нітритів в овочах та фруктах.
21.   Харчові добавки та їх вплив на організм людини.
22.   Лишайники – індикатори забруднення місцевості.
23.   Вплив штучних мінеральних добрив на продуктивність картоплі.
24.   Цілющій вплив хвойних лісів на дихальну систему людини.
25.   Вплив мурашників на деревостан лісів своєї місцевості.
26.   Екологічні причини народження дітей з вадами розвитку.
27.   Екологічне забруднення – загроза зростання онкогенного ризику і злоякісних захворювань.
28.   Вірусний гепатит А в своїй місцевості.
29.   Медико-соціальні проблеми інфекційних захворювань у дітей.
30.   Профілактика та методи лікування спадкових захворювань.
31.   Медико-соціальні проблеми поширеності туберкульозу в своїй місцевості.
32.   Лікарські рослини у нашому житті.
33.   Взаємодія людини і природи.
34.  Сучасна вакцинація.
35.   Дієти і здоровя.
36.   Вплив водної дієти на людський організм.
37.   Технологія клонування організмів.
38.   Вплив генетично-модифікованих продуктів на здоров’я людини.
39.   Вивчення перельотів птахів центральної частини України.
40.   Дослідження впливу харчових добавок-підсилювачів смаку на одноклітинні організми.
41.   Дослідження впливу рентгенівського випромінювання на формування ембріонів птахів (курей).
42.  Моніторинг росту популяцій білого американського метелика на території України (області).
43.   Методики вирощування культурних рослин в умовах космічної невагомості.
44.   Дослідження обміну речовин у одноклітинних тваринних організмах.
45.   Дослідження еволюції людства.
46.   Дослідження еволюції морських ссавців.
47.   Ентомологічний склад річки своєї місцевості.
48.   Вивчення поведінки дрібних гризунів мішаного лісу (полів).
49.   Моніторинг кажанів свого міста (селища).
50.   Таємниці сну.
51.   Симбіози серед тварин.
52.   Відновлення екосистем після екологічних катастроф.
53.   Дослідження взаємозв’язків між організмами природної екосистеми луків.
54.   Гіпотези еволюції людства.
55.   Вивчення видового різноманіття лускокрилих  Київщини.
56.   Дослідження впливу температури на формування потомства холоднокровних тварин.
57.   Моделювання та дослідження життєдіяльності суспільних комах.
58.   Психологічний аналіз формування міжособистісних взаємовідносин між однокласниками.
59.   Вплив сім’ї на формування особистості.
60.   Я – успішний. Аспекти формування успіху у дітей молодшого (середнього) шкільного віку.
61.   Етика в спілкуванні підлітків.
62.   Розробка методики виявлення схильностей у дітей молодшого шкільного віку.
63.   Вплив  власної території на формування психологічної свободи.
64.   Формування толерантного ставлення старшокласників до учнів молодшого шкільного віку.
65.   Правильний режим дня – дорога до успіху.
66.   Бачення свого «Я» у суспільстві.
67.   Вплив генеалогічних цінностей у формуванні особистості.
68.   Формування пріоритетів у підлітковому віці.
69.   Психологічний аналіз формування міжособистісних взаємовідносин між однокласниками.
70.   Дослідження заповідників та заказників своєї місцевості (Київщини).
71.   Дослідження стічних вод заводів на наявність шкідливих компонентів.
72.   Вивчення та методика збереження рідкісних рослин лісів свого регіону.
73.   Водоочисні споруди та дослідження очистки питної води.
74.   Природоохоронні заходи щодо збереження та поліпшення чисельності зникаючих тварин.
75.   Відновлення флори і фауни Чорнобильських лісів.
76.   Вплив гідробіонтів на очищення річок від забруднень.
77.   Проект відновлення флори і фауни місцевих водойм.
78.   Проект безпечного зеленого туризму.
79.   Екологічна ніша тварин у мегаполісі.
80.   Дослідження штучних екосистем (акваріум, тераріум,  флораріум).
81.   Дослідження структури лісу свого регіону.
82.   Раціональне використання лісу та методика відновлення.
83.   Моніторинг шкідників молодих лісових насаджень.
84.   Вивітрювання ґрунтів на лісових вирубках.
85.   Дослідження шкідників хвойних лісів.
86.   Дослідження та прогнозування впливу змін кліматичних умов на 
      стійкість лісових насаджень.
87.   Розробка природоохоронних заходів  щодо попередження лісових 
      пожеж.
88.   Вивчення та збереження видового складу пушних звірів.
89.   Вплив весняного сокоруху на розвиток дерев.
90.   Особливості штучного лісовідновлення.
91.   Екосистема одного дерева.
92.   Заводнення лісів. Причини та наслідки.
93.   Дослідження структури лісу свого регіону.
Фізики та астрономії. Математики. Економіки
    1. Активізація пізнавальної діяльності учнів під час складання і розв'язування  
        задач з фізики.
    2. Здійснення космічних польотів за допомогою сонячного вітрила.
3.     Аерофізичні механізми та динаміко-кінематична практика у тісному поєдинку.
4.     Фізика - надійний помічник в екстремальних ситуаціях.
5.     Палітра Всесвіту: різнокольорові гіганти і карлики.
6.     Особливості фізичних властивостей нанокомпозитів.
7.     Дослідження характеристики ближнього порядку в аморфних тілах.
8.     Комплекс для вимірювання теплових процесів.
9.     Екологія космосу. Дослідження проблеми космічного сміття.
10.  Розробка методики та виготовлення установки для визначення просторового положення осей «легкого» і «важкого» намагнічування.
11.  Експериментальне дослідження обертання тіл та зміни їх ваги на твердих сухих поверхнях та в рідині під впливом низькочастотної вібрації.
        12. Енергетичний спектр та природа космічних променів.
                  13. Дослідження впливу магнітного поля на магнітну рідину.
     14. Вивчення пенетраційних, когезійних і адгезійних властивостей продуктів
         харчування.
     15. Вітроенергетичні установки та стабілізація їх робочих параметрів.
     16. Алгоритми підбору модулів у системі залишкових класів.
17.                        Наближені методи розв'язування рівнянь.
18.                        Граничний перехід під знаком визначеного інтеграла для класу неперервних у прямокутнику підінтегральних функцій.
19.        Модуль Галіцина і межа трикутника в аналітичному викладі.
20.        Забуті  теореми геометрії.
21.        Дослідження клімату методами математичної статистики.
22.        Гнучкі форми зайнятості населення.
23.        Основні напрямки реформування заробітної плати.
24.        Заощадження населення як джерело залучення коштів в економіку України.
25.        Цінова дискримінація як специфічна політика виробника, її економіко-математичне моделювання та дослідження соціально-економічних наслідків її запровадження.
26.        Тенденція світової торгівлі.
27.        Економічна кооперація.
28.        Бюджети і витрати.
29.        Паливо для майбутнього.
30.        Фізика і майбутнє.
31.        Збільшення швидкостей – проблеми, небезпека, перспективи.
Технічних наук
1.       Литі пам’ятники світової культури.
2.       Художнє литво: виготовлення гармат та пам’ятників.
3.       Технологія виготовлення виробів із благородних металів.
4.       Будова рідких металів та сплавів.
5.       В’язкість металевих розплавів.
6.       Дифузія елементів у рідких металах та сплавах.
7.       Зносостійкі покриття на різальний інструмент.
8.       Захисно-декоративні покриття на деталі автомобілів.
9.       Керамічні матеріали для зубопротезного виробництва.
10. Монокристалічні матеріали для електронних зварювальних апаратів.
     11. Монокристалічні матеріали для електронних мікроскопів.
     12.  Композиційні матеріали для роботи в умовах абразивного зношення.
     13. Керамічні матеріали для протезування.
     14. Наноматеріали в будівельній промисловості.
     15. Наноматеріали в машинобудуванні.
     16. Фулерени – основа матеріалів майбутнього.
     17. Магнітні матеріали в медицині і біології.
     18. Магнітні матеріали в радіо- та електротехніці.
     19. Електронно-променева обробка поверхні матеріалів
     20. Вплив електронно-променевої обробки на структурні зміни композицій-
         них матеріалів.
     21. «Шарова блискавка» перетворює кристал.
     22. Лазерний промінь як миттєвий термічний удар. Локальне плавлення 
          поверхні металів.
     23. Лабіринти кристалу з Х-променем.
     24. Вплив наноструктурного стану на механічну поведінку матеріалу.
     25. Іскра – магічний спосіб зміни поверхні твердих матеріалів.
     26. Квазікристали - матеріали, які порушують усі класичні закони
          кристалографії.
     27. Металеві плівки – унікальні матеріали для мікроелектроніки.
     28. Пошук нових матеріалів – як це відбувається?
     29. Матеріали нанотехнології.
     30. Кристалічна гратка. Дослідження кристалічної будови металів та сплавів.
      31.  Дефекти кристалічної будови  металів  та сплавів. Унікальні можливості
            електронної мікроскопії.
      32. Ефект пам’яті форми – запам’ятовування, зберігання та повернення
           інформації кристалом.
      33. Автоматизація і комп’ютеризація процесів виробництва сталі і переплав- 
           них процесів.
      34. Сучасні проблеми автомобільного матеріалознавства.
      35. Сучасні перспективні технології отримання високо чистих матеріалів.
      36. Ливарні композитні матеріали для підшипників сковзання.
      37. Екологічні проблеми виплавки сталі на машинобудівних заводах.
      38. Вплив водню і азоту на властивості сплавів системи Аl-Si.
      39. Використання електрошлакової технології в турбобудуванні.
      40. Переможемо корозію.
      41. Захисні покриття як вирішення проблеми зношування.
      42. Покращення поверхні азотом, вуглецем, бором та перехідними металами.
      43. Вуглець та азот лікують поверхню металу.
      44. Захист поверхні металу від мікровипробувань в потоці рідини.
      45. Моделювання кристалізації рідких металів та сплавів.
      46. Комп’ютерний термічний аналіз.
      47. Нанопористі матеріали для медицини.
Компютерних наук
     1. Електронний щоденник лікаря-терапевта.
2.     Інтерактивний сайт навчального закладу.
3.     Комп’ютерний інформаційний сервіс обліку вхідної та вихідної документації.
4.     Комп’ютерні навчальні програми.
5.     Комп’ютерні ігрові програми.
6.     Систематизація навчальних досягнень учнів.
7.     База даних відвідування учнями гуртків.
8.     Веб-програми для самопідготовки школярів.
9.     Компютерна система «Кросворди з навчальних предметів».
10.                        Програма для організації практичних і лабораторних робіт з навчальних предметів.
11.                        Оптимізація процесу інвентаризації обладнання навчальних закладів.
12.                       Технології комп’ютерної побудови і дослідження об’ємних фігур.
13.                        Побудова графіків електромагнітних гармонічних коливань та їх характеристики.
14.                        Програмне забезпечення КСМ.
15.                       Паралельні обчислення.
16.                        Ефективність протоколів динамічної маршрутизації.
17.                        Процесори нечіткої математики та логіки.
18.                        Принципи роботи та побудова комп’ютерних мереж на підприємстві.
19.                        Процесори на базі нейромереж.
20.                        Виявлення аномальних станів трафіка, самоподібний трафік.
21.                        Алгоритми стиснення даних на підставі фрактальної математики.
22.                       Система для організації розподілених обчислень.
23.                        Оптимізація процесу інвентаризації товарів та обладнання на підприємстві.
24.                        Проблеми адміністрування та їх роль в організації безпеки.
25.                        Криптографія, нові алгоритми, принципи.
26.                        Кодування інформації за допомогою зображень.
27.                        Антивірусні засоби.
28.                        Програми шифрування і дешифрування тексту.
29.                        Методи та моделі аналізу властивостей генераторів випадкових послідовностей.
30.                        Криптографічні системи.
31.                        Захист від несанкціонованого доступу.
32.                        Геометрична криптографія.
33.                        Розробка системи пошуку та збору мета-даних про Internet-сайти.
34.                        Нечітка логіка. Організація запитів нечіткої логіки.
35.                        Програма для моделювання штучних нейронних мереж.
36.                        Система підтримки прийняття рішень на основі нечіткої логіки.
37.                        Розв¢язок прикладних задач на основі генетичних алгоритмів.
38.                        Системи управління базами даних бібліотеки.
39.                        Класифікація та ідентифікація процесів у певній галузі.
40.                        Використання систем управління базами даних Access для систематизації даних певної галузі.
41.                        Дослідження  та створення систем, які здатні приймати рішення.
42.                       Автоматизована система навчання з елементами штучного інтелекту.    
43.                        Автоматизація наукових досліджень.
44.                        Моніторинг операційних середовищ.
45.                        Комп¢ютерна вірусологія.
46.                        Прикладні програми спеціального призначення
47.                       Комп'ютерне моделювання та аналіз розвитку процесів у певних галузях
48.                        Програми розв¢язку обчислювальних задач, орієнтованих на різні галузі народного господарства.
49.                        Технології комп'ютерної побудови і дослідження геометричних фігур. 
50.                         Візуальне моделювання мережі масового обслуговування.
51.                        Системне програмування на рівні .dll-програм, захист та адміністрування  бібліотек .dll-програм.
52.                        Створення інтерфейсів для одночасної роботи різних середовищ (MatLab & C++, MatLab & MathCad, MatLab &HTML і т.ін.).
53.                        Анімаційні моделі явищ (хімічні реакції, фізичні досліди, робота окремих видів техніки та її вузлів).
54.                        Навчальні програми для полегшення вивчення окремих розділів шкільних предметів.
55.                        Контролюючі програми.
56.                       Програми для розв¢язку головоломок.
57.                        Створення логічної комп'ютерної гри засобами Game Maker 8.0
58.                        Ігрові програми  для молодших школярів з навчальним підтекстом: шахи з поясненням окремих ходів і забороною неправильних.
59.                        Навчальний зміст в ігровій програмі "Хрестики-нулики".
60.                        Мультимедійний навчально-ігровий комплекс "Логіка".
61.                        Електронні розв¢язники задач (наприклад, розв’язування задач із підручника Сканаві або ін. авторів).
62.                        Створення електронного посібника для вивчення теми. 
Історії та географії. Філософії та суспільствознавства
1.    Селянсько-визвольний рух – феномен українського анархізму.
2.    Національно-визвольне підпілля в Києві 1941-1943 рр.
3.    Голодомор 1932-1933 років очима свідків Київської області.
4.    Українська греко-католицька церква в політичному контексті.
5.    Видатні українці в (області, районі, місті, селищі).
6.    Духовна спадщина гетьмана Мазепи.
7.    Історія і долі польських військовополонених в Україні 1939-1943 рр.
8.    Історія створення та діяльність храму своєї місцевості.
9.    Символи Київщини.
10.                        Народна іграшка Київщини.
11.                        Життя та побут (міста, селища, села).
12.                        Вишивка рідного краю.
13.                        Українські народні прикмети.
14.                        Корупція – жахлива реальність сьогодення.
15.                        Пам’ятки археології доби козацтва на Київщині.
16.                        Насильство над дітьми в сім’ї.
17.                        Руйнівні чинники злочинства в суспільстві.
18.                        Родовища гранітів Київської області та їх характеристики.
19.                        Регіонально-географічні аспекти здоров’я населення Київської області       ( району, міста, села).
20.                        Радіаційний аспект геоекологічної ситуації Київської області.
21.                        Міграційні процеси регіону та їх аналіз.
22.                        Гідроніми Київщини як джерело географічних досліджень.
23.                        Людина-сама собі синоптик.
24.                        Релігійний туризм в Київській області – передумови та перспективи розвитку.
25.                        Раціональне використання підземних водних ресурсів Київської області.
26.                        Проблеми і перспективи розвитку харчової промисловості в Київській області.
27.                        Проблеми і перспективи цукровиробництва в Київській області.
28.                        Терор, насильство в ідеології більшовиків 1917-1941 рр.
29.                        Лівійська революція та Україна.
30.                        Православне духовенство у боротьбі за моральні цінності в Київській області.
31.                        Змієві вали Київщини та їх дослідження археологічною наукою.
32.                        Краєзнавчий музей як один із чинників формування місцевого     патріотизму.
33.                        Громадянське виховання – запорука державотворення.
34.                        Туристично-рекреаційні можливості регіонів Київської області.
35.                        Чорноземи Київської області, проблеми та перспективи використання.
36.                        Прояви на території Київської області глобальних змін клімату.
37.                        Еколого-географічна характеристика водойм в області, районі, місті.
Мистецтвознавства та філології
1.    Народна пісня у літературній інтерпретації народного пісняра Миколи Сингаївського.
2.    Дитяча пісня в літературному оздобленні Ганни Чубач.
3.    Українська літературна казка в творчості сучасних українських прозаїків (Юрій Ярмиш, Всеволод Нестайко, Євген Гуцало, Григір Тютюнник).
4.    Українські народні традиції, прислівя і приказки у етнографічних дослідженнях Олекси Воропая.
5.    Образ людини-патріота в романі Олеся Гончара «Людина і зброя» (до 50-річчя пошанування роману Шевченківською премією).
6.    Баладно-пісенна творчість Данила Бакуменка у ліро-епічних поемах («Легенда Чернечої гори», «Батьків хліб», «Які в тебе очі», «Хата»).
7.    Трагедія та драматургія в ліро-епічних поемах Єгора Ісаєва, перекладених Данилом Бакуменком (у книзі «Не поле перейти»).
8.    Лицар Країни Чеснот (про видатного словотворця Дмитра Білоуса).
9.    Пернате царство Дмитра Білоуса (на основі поетичної творчості Дмитра Білоуса «Жар-птиця»).
10. Парадоксальна поезія Ліни Костенко в контексті  сучасної екології.
11. Громадянська лірика народної правди у поезії Олександра Бакуменка.
12.  Літературознавчі дослідження сучасної поезії у творчості Олександра Бакуменка.
13.  Тема народного героїзму у повістях Олександра Бакуменка «Захисник Чернечої гори» та «Зодчий слова».
14.  Етнографічні дослідження українських традицій малої батьківщини у книзі Миколи Сингаївського «Іскоростенська райдуга».
15.  Чернобыльская тема в прозе Владимира Югова «Ночь перед вечностью».
16.  Поезія зневір і сподівань у творчості Ганни Чубач.
17.  Лейтенантська проза в контексті творів українських письменників про Велику Вітчизняну війну (Євген Доломан, Борислав Степанюк, Павло Автомонов, Данило Бакуменко, Олесь Гончар).
18.  Народна традиція та поезія у творчості Дмитра Білоуса.
19.  Перекладачі європейського рівня в українській літературі (Максим Рильський, Дмитро Білоус, Ігор Качуровський, Всеволод Ткаченко, Дмитро Павличко, Іван Драч).
20.  Сатира та гумор у романах Олега Чорногуза «Претендент на папаху» і «Аристократ з Вапнярки».
21.  Про пісенну лірику у поезії Андрія Малишка, Дмитра Луценка, Миколи Сингаївського.
22.  Пісня і поезія про Київ у творчості Андрія Малишка, Володимира Сосюри, Павла Тичини, Дмитра Білоуса.
23.  Про творчість мистецтвознавців та художників у літературних дослідженнях Олександра Бакуменка.
24.  Тематичні обрії поетичної творчості Ольги Довгоп’ят.
25.  Жанрове розмаїття творчості Ольги Довгоп’ят.
26.  Проблематика кіноповісті «Перетвори лимон у лимонад» Ольги Довгоп’ят.
27.  Роль художньо-документальної прози Ольги Довгоп’ят «Все народжується з любові».
28.  Роль сучасної зорової поезії у розвитку творчих здібностей учнів.
29.  Здобутки сучасної зорової поезії.
30.  Український паліндром та його представники в українській літературі.
31.  Микола Мірошниченко – основоположник української зорової поезії.
32.  Філософська основа зоропоезії Василя Трубая.
33.  Особливості зорової поезії Миколи Сороки.
34.  Новаторство громадянської  лірики Івана Коваленка.
35.  Про  роль поета та поезії у творах Івана Коваленка.
36.  Художні засоби пейзажної лірики Івана Коваленка.
37.  Тропи в творчості Івана Коваленка.
38.  Авторські неологізми у творчості українського поета Івана Коваленка.
39.  Творчий доробок Івана Коваленка як відображення етапів духовного  розвитку особистості поета.
40.  Іван Коваленко про роль духовності в умовах технічного прогресу.
41.  Мова творів Григорія Косинки (твір на вибір).
42.  Синоніми у творчості Лесі Українки (поезія).
43.  Мовне багатство поезій Павла Тичини.
44.  Життя і творчість поета-пісняра Миколи Лукова.
45.  Набуття українською мовою статусу державної, перспективи її розвитку.
46.  Сучасний стан, тенденції розвитку, функціонування стилів української мови.
47.  Сучасні проблеми культури українського мовлення.
48.  Зміни в українській мові за останні роки.
49.  Українська мова та мови сусідніх народів: взаємозв'язки і взаємовпливи.
50.  Запозичення в сучасній українській мові.
51.  Особливості функціонування української мови в недержавних установах.
52.  Українська мова як мова міжнаціонального спілкування в Україні.
53.  Вплив орфографічних та орфоепічних реформ на розвиток мови.
54.  Новий український правопис: причини та наслідки введення.
55.  Мовленнєва взаємодія різних регіонів України і державна мовна політика.
56.  Художній текст: лінгвістичний і стилістичний аспекти.
57.  Причини, перебіг і наслідки "авторизації" мовних одиниць у художньому тексті.
58.  Мова літератури та літературна мова.
59.  Назви посуду, кухонного начиння, одягу, взуття та прикрас у говірці жителів Сквирщини.
60.  Етнолінгвістичні дослідження як засіб вивчення духовної культури українського народу.
61.  Діалектизми у творчості  Франка.
62.  Семантико-стилістична  характеристика  вигуків  в  українській мові  (на матеріалі повісті І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»).
63.  Контраст як засіб експресивності в мовотворчості Євгена Маланюка.
64.  Ономастичний простір великих  поетичних творів Ліни Костенко.
65.  Односкладові речення як стилістичний засіб у поезіях Ліни Костенко.
66.  Власні назви у військовій термінології.
67.  Топонімікон поетичних творів І.Низового.
68.  Особливості функціонування фразеологічних одиниць у художньому мовленні.
69.  Лексико-семантична характеристика назв кольорів та їх відтінків в українській і англійській мовах.
70.  Семантико-словотвірна характеристика прізвищ учнів 11-х класів.
71.  Стан та перспективи розвитку і функціонування  української мови в           Україні.
72.  Молитовний текст: лінгвопоетичний аспект (на матеріалі переосмислення релігійної молитви в українській літературі ІХ-ХХ ст.).
73.  Функціонування української мови в засобах  масової  інформації.
74.  Створення спеціалізованих  електронних словників української мови.
75.  Порушення мовних норм у засобах масової комунікації (на матеріалі місцевої преси).
76.  Музична термінологія в лексико-семантичній системі української мови.
77.  Експресивний синтаксис поетичної мови Ліни Костенко: фігури  парцеляції та повтору.
78.  Фразеологізми у романі Ліни Костенко «Маруся Чурай».
79.  Стилістичні функції фразеологізмів у творах Олеся Гончара.
80.  Мовні особливості буковинських народних  пісень у записах Юрія Федьковича.
81.  Назви одягу та прикрас у  місцевому розмовному мовленні.
82.  Лексеми на позначення  кольору і світла у романі В. Барки «Жовтий князь».
83.  Учнівські русизми та їх класифікація (на прикладі мовлення школярів селища Козин).
84.  Мовлення українських школярів крізь призму проблеми національної      самоідентифікації українців (спроба порівняльного аналізу).
85.  Конструкції з прийменником по в сучасній українській мові.
86.  «Слово о полку Ігоревім»  і героїчні епоси народів світу.
87.  Генеза новели (варіанти: байки, драми, лірики, роману) у всесвітній літературі.
88.  Особливості інтелектуального (варіанти: психологічного, філософського) роману ХХ ст.
89. Тенденції розвитку сучасної лірики (варіанти: епосу, драми).
90.  Ключові слова роману в віршах Пушкіна "Євгєній Онєгін" у перекладі М.Рильського.
91.  Біографія, естетико-філософські погляди, творчість письменника.
92.  Досягнення та прорахунки літератури модернізму /пост-модернізму/.
93.  Літературні премії та літературний процес.
94.  Українська література в іноземних перекладах.
95.  Масова та елітарна література: взаємовпливи тенденції її розвитку.
96.  Генеза образу Дон-Жуана /варіант скупого/ у всесвітній літературі.
97.  Мольєр і український театр.
98.  Іноземна література в українських перекладах.
99.  Літературний переклад і літературний процес.
100. Жанр роману в зарубіжній літературі ХХ століття: традиції та новації.
101. Тематичний аспект поезії Редьярда Кіплінга у контексті еволюції
     англійського поетичного стилю кінця ХІХ-поч.ХХ ст.
102.  Метаморфози як  шлях  філософського  осмислення життя  ( на прикладі 
       творів античності, фольклору, українських та зарубіжних авторів).
103. Порівняння  у  творах Олександра Гріна як складова  аутопоетичної           
        художньої системи.
 104. Специфіка інтерпретації гамлетівського сюжету засобами кінематографа
        (компаративний аналіз).
105. Риси неоромантизму  в творчості Миколи Гумільова.
 106. Інтерпретація образу Роксолани у світовій літературі.
     107. Типологія та ідеал влади у поемі О.С.Пушкіна  «Анджело».
 108. «Алхімія слова» Яна Парандовського у контексті світового літературоз-  
       навства та психології.
 109. Моральна   проблематика  та  символи  в  романі   Михайла   Булгакова
       Майстер і Маргарита».
 110. Роман  М.О.Булгакова «Біла гвардія» як втілення методу « символічного
       реалізму» у розкритті ролі сильної особистості. Мовні засоби у створенні
      образу часу.
 111. Дохристиянські та християнські образи в українському фольклорі.
 112. Фольклорні елементи в творчості конкретних письменників.
 113. Вплив на літературний процес моделей.
 114. Авторська література та фольклор:до проблеми розмежування понять на 
        різних етапах розвитку всесвітнього літературного процесу.
 115. Фольклорні корені сучасного українського обряду.
 116. Система жанрів українського фольклору на різних етапах його розвитку.
 117. Зіставлення українського та іноземного фольклору.
 118. Український різдвяний обряд: Генеза та сучасний стан.
 119. Фольклорні образи в сучасній українській літературі.
 120. Потебня як дослідник слов'янського фольклору.
 121. Вплив ритміко-мелодійної фольклорної системи на реформування
        української лірики / коломийковий вірш Шевченка та ін.
 122. Вплив фольклору на розвиток літератури.
 123. Вплив діяльності визначних фольклористів на розвиток фольклору.
 124. Теоретики романтизму як фольклористи.
 125. Фольклор і сучасна масова культура.
 126. Вплив українського фольклору на творчість Гоголя.
 127. Міський фольклор: історія розвитку та сучасний стан.
 128. Тема голодомору в українському фольклорі.
 129. Поетика українських народних прикмет.
 130. Весільні пісні Київщини.
 131. Генеза та функціонування символіки вінка і хустки в українських
        народних піснях.
 132. Свята, звичаї та обряди зимового циклу.
 133. Дитячий фольклор як складова частина етнопедагогіки.
 134. Магічна сила колискових пісень Сквирщини.
 135. Концент «сонце» в малих жанрах українського фольклору.
 136. Образ коня в усній народній творчості.
 137. Символи води й вогню в обрядах та звичаях українців.
 138. Жниварські пісні Київщини: побутування, семантика, мелос.
139.Соціально-побутовий фольклор в діахронному зрізі.
     141.Локально-монографічне дослідження сучасної народної пісенної традиції.
142.                   Художні особливості замовлянь(на фольклорному матеріалі ).
143.                   Птахи-символи в українському фольклорі.
144.                  Ритуально-обрядова поезія як органічна складова духовного життя і побуту українців.
145.                   Місце голосінь у сучасному похоронному обряді.
146.                   Пісні визвольних змагань першої половини ХХ століття.
147.                   Генезис кобзарства в Україні та участь у кобзарському мистецтві О.А.Маркевича.
148.                   Архетипні жіночі образи  в  українських та західноєвропейських народних  казках.
149.                   Пісні Київщини у фольклорно-етнографічних дослідженнях.
150.                   Історико-міфологічні і морфологічні основи твору «Іванко – цар звірят».
151.                   Художня своєрідність образу птаха в українській народнопісенній творчості.
152.                   Обрядові побажання: структура та семантика тексту.
153.                   Жанрова та тематична специфіка календарно-обрядових пісень на Київщині (особливості народнопісенних жанрів).
                      

                                  ДОДАТОК 5
ФОТО
3,5 х 4,5
 
До Умов проведення II етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів — членів Малої академії наук України у 2011-2012 навчальному році

      
АНКЕТА
учасника II етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту
науково-дослідницьких робіт учнів —
членів Малої академії наук України

Прізвище, ім'я, по батькові учасника (розбірливо)














































































Дата народження


(день, місяць, рік)
Домашня адреса: _____________________________________________________























Конт.тел.























Е-таі1


Відомості про батьків:
Батько: ___________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
                (прізвище, ім'я, по батькові, місце роботи, посада, контактний телефон)

Мати: _____________________________________________________________
__________________________________________________________________
 (прізвище, ім'я, по батькові, місце роботи, посада, контактний телефон)

Місце навчання__________________________ ________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
(назва, адреса навчального закладу, прізвище, ім 'я, по батькові директора, тел. приймальної)
клас/курс___________________________
Відділення МАН______________________________________________________
__________________________________________________________________
_________________________________________________________________
Секція ______________________________________________________________
__________________________________________________________________
Базова дисципліна _____________________________________________________
__________________________________________________________________
Назва дослідницької роботи ____________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Науковий керівник ____________________________________________________
__________________________________________________________________
(прізвище, ім'я, по батькові, вчений ступінь, посада, контактний телефон)
Позашкільний заклад, в якому навчаєтесь/навчались ________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
(назва, адреса навчального закладу, прізвище, ім'я, по батькові директора, тел. приймальної)
Скільки років займаєтесь в МАН______________________________________
__________________________________________________________________
Є кандидатом у члени МАН  / дійсним членом МАН______________________
_________________________________________________________________
Чим зумовлений Ваш вибір напрямку наукового дослідження______________
_________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________Чи були переможцем/учасником інших конкурсів, олімпіад, зма­гань (перерахувати) _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Чи володієте іноземною мовою (якою, рівень володіння) __________________
Чи маєте закордонний паспорт (дитячий проїзний документ)_________________ Сфера інтересів____________________________________________________
___________________________________________________________________________
В яких вищих навчальних закладах Ви мрієте здобути освіту_______________
__________________________________________________________________

Якою професією хотіли б оволодіти___________________________________
___________________________________________________________________________
В якій сфері Ви хотіли б реалізувати себе в майбутньому (політика, наука, бізнес, інше)_______________________________________________________

Які побажання Ви маєте щодо діяльності МАН та процедури про­ведення конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт?

__________________________________________________________________________

Немає коментарів:

Дописати коментар