четвер, 5 січня 2017 р.

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ У 8 КЛАСІ



КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ У 8 КЛАСІ
І семестр




Пор. №,
дата
Тема уроку
Примітки


Вступ

1
Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої лі­тератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо). Аналіз художнього твору.
 ТЛ: художній образ; художній твір (поглиблено).



Усна народна творчість


2
Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками («Зажу­рилась Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»). ТЛ: історичні пісні.


3
Пісні про боротьбу проти соціального гніту («Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк»).


4
Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою у піснях «Чи не той то хміль», «За Сибіром сонце сходить».


5
Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія п життя. Пісні, що стали народними. Популярність, фольклорна основа пісні «Ой не ходи, Грицю».


6
Урок виразного читання пісень «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буй­ні». Художні засоби в піснях.
Вивчити на­пам'ять ПІСНЮ «Засвіт встали козаченьки».

7
Урок літератури рідного краю. Історичні пісні рідного краю.


8
Українські народні думи. Героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціаль­но-побутові). Кобзарі та лірники - виконавці народних дум (0. Вересай, Г. Гончарен­ко, М. Кравченко та ін.). Сучасні виконавці: Василь та Микола Литвини, В. Нечепа. Національна капела бандуристів України. Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. ТЛ: думи.


9
Морально-поетична проблематика думи «Маруся Богуславка». Художні особливості твору. Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов'ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі. Аналіз художнього образу Марусі.


10
Урок позакласного читання. Народні думи: «Дума про козака Голоту», «Самійло Кіш­ка», «Буря на Чорному морі».


11
Контрольна робота. Вступ. Усна народна творчість (тестування).




Світ української поезії


12
Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини його покарання царем, арешт, пере­бування в казематі, заслання. Усвідомлення власної міси поета. Роздуми автора про власну долю, долю України в поезії «Думи мої, думи мої...»


13
Аналіз вірша Тараса Шевченка «Ой три шляхи широкії...». Художні засоби, викори­стані утворі.


14
Урок виразного читання поезії Тараса Шевченка «Мені однаково, чи буду...». Аналіз художнього тексту. ТЛ: філософська лірика.
Вивчити на­пам'ять вірш «Мені однако­во, чи буду...».

15
Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і сила духу. Тема гармонійного єднання лю­дини з природою в поезії «Давня весна».


16
Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви поезії Лесі Українки «Хотіла б я піснею стати...».
Вивчити на­пам'ять поезію «Хотіла б я піс­нею стати...».

17
Проблеми і мотиви ліро-епічної поеми Лесі Українки «Давня казка»: роль митця в су­спільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності.


18
Урок мовленнєвого розвитку. Порівняльна письмова характеристика образів Поета і Бертольда.

19
Урок позакласного читання. Поема Івана Франка «Лис Микита».

20
Контрольна робота. Світ української поезії (Тарас Шевченко, Леся Українка) (тесту­вання).

21
Володимир СосюраКоротко про поета. Патріотичний пафос вірша «Любіть Україну!». ТЛ: громадянська лірика.
Вивчити на­пам'ять вірш «Любіть Украї­ну!».
22
Інтимні, пейзажні мотиви поезії Володимира Сосюри («Васильки», «Осінь»). ТЛ: інтимна лірика, пейзажна лірика.

23
Василь Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі. Висловлен­ня глибоких почуттів, важливих думок у поезії «3 дитинства: дощ» («Я уплетений...»). ТЛ: вільний вірш.

24
Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа поезій Василя Голобо-родька, народознавчі аспекти («Наша мова», «Теплі слова»).

25
Володимир Підпалий. Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до приро­ди («...Бачиш: між трав зелених...»). Багатозначність і змістовна глибина художніх об-пазів («Зимовий етюд»).


Із сучасної української поезії (кінця XX - початку ХXI століття ( на вибір)

26
Ідейно-образний аналіз поезії Василя Герасим'юка «Чоловічий танець».
Вивчити на­пам'ять один вірш на вибір.
27
Метафоричність образів у творах Івана Малковича «Із янголом на плечі», «3 нічних молитов».
28
Анатолій Мойсієнко. «Жовтень жовті жолуді». Ігор Павлюк. «Дівчинка». Ідейно-образ­ний аналіз поезій.
29
Галина Кирпа. «Мій ангел такий маленький...», «Коли до вас темної ночі...». Ідей­но-образний аналіз поезій.
З0
Урок літератури рідного краю. Різноманітність поетичного доробку сучасних місце­вих авторів. Ознайомлення з їхніми творами.

31
Контрольна робота. Світ української поезії. Написання контрольного твору на тему: «Глибокі роздуми поетів над проблемами української мови, національної культури»; «Осмислення призначення людини та сенсу її життя в сучасній ліриці» (на вибір).

32
Урок мовленнєвого розвитку. Обговорення творів, що вивчалися впродовж І семе­стру й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення.


Пор.
дата
ІІ с.

Примітки

33
Національна драма
Іван Карпенко-Карий. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга XIX ст., про театр корифеїв. Трагікомедія «Сто тисяч» - класичний взірець українського театру корифеїв. ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія.

34
Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи. Змалювання образу Герасима Калитки.

35
Характеристика дійових осіб.

36
Засоби сатиричного змалювання.

37
Урок виразного читання. Читання уривків із драматичного твору в особах.

38
Актуальність проблем комедії для сучасного життя.

39
Урок мовленнєвого розвитку. Усне висловлення на тему: «Бездуховність - прояв зла в житті людини».

3 української прози

40
Михайло Коцюбинський. Коротко про письменника. «Дорогою ціною». Пригодниць­кий, романтичний сюжет, композиційні особливості твору.

41
Проблема волі людини та можливостей її здобуття у повісті «Дорогою ціною».
Вивчити на­пам'ять ури­вок
42
Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив у творі. Його непереможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв.

43
Урок мовленнєвого розвитку. Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії. Написання характеристики образу Соломії.

44
Час і вічність у повісті, символічні образи.

45
Контрольна робота. Національна драма. 3 української прози (Михайло Коцюбин­ський) (тестування).

46
Олександр Довженко. Видатний український кінорежисер і письменник. «Ніч перед боєм» - твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців, виявлені під час великого лихоліття.

47
Образи діда Платона і діда Савки - представників українського трудового народу, їхній моральний урок для солдатів.

48
Урок виразного читання прозового твору «Ніч перед боєм».

49
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей та їхньому дозвіллі.

50
Проблема особистості в сучасному світі. Особливості композиції твору.

51-52
Характеристика образів твору.

53
Вплив оточення на виховання дитини. Осмислення моральних чеснот у житті люди­ни, дружби та підтримки батьків.

54
Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало». Проблема людини в суспільстві, її знеосіб-лення, свободи і неволі, особистості і натовпу, дійсності і мрії.

55
Алегоричність образу коня Шептала, його характеристика.

56
Урок позакласного читання. Анатолій Дімаров. «На коні й під конем».

57
Контрольна робота. 3 української прози (Олександр Довженко, Ніна Бічуя, Володи­мир Дрозд) (тестування).

58
Юрій Винничук. «Місце для дракона» - повість-казка про сучасний світ, у якому й досі діють «драконячі закони».

59
Сюжет повісті. Роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви.

60
Дракон Грицько - поет і християнин. Алегоричність образів дракона Грицька, Пу­стельника та князя.

61
Урок літератури рідного краю. Ознайомлення із творами письменників-земляків.


Український гумор
62
Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі.

63
Проблемно-образний аналіз твору.

64
Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору. Гумористичні ситу­ації.

65
Характеристика образів Вітька Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок.

66
Урок літератури рідного краю. Ознайомлення із творами письменників-земляків, що працюють у гумористичних жанрах.

67
Контрольна робота. Написання розгорнутого висловлення на одну з тем: «Дитячі проблеми в дорослому житті», «Життя за "драконячими законами"» (на вибір).

68
Урок позакласного читання. Знайомство із серією «Життя видатних дітей» (Анна Ба­гряна про Марію Заньковецьку, Марію Примаченко та ін.).

69
Бесіда про твори, що вивчалися упродовж II семестру й викликали найбільше розду­мів, суперечок, зацікавлення.

70
Підсумково-узагальнювальний урок.



КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У 8 КЛАСІ

Пор.
Дата
Тема уроку
Перший семестр
Вступ
1

Мова - найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу.
Повторення й узагальнення вивченого
2

Лексикологія. Фразеологія.
3

Урок мовленнєвого розвитку 1. Повторення відомостей про текст, засоби між фразового зв’язку в тексті.  Усний твір-опис місцевості  (вулиці,  села,  міста)  на основі  особистих спостережень і вражень у художньому стилі.
4

Самостійні частини мови, основні правила написання їх.
5

Самостійні і службові частини мови, основні правила написання їх.
6

Контрольний диктант. Навчальне читання мовчки.
Синтаксис. Пунктуація
Словосполучення
7

Словосполучення.   Будова  й   види   словосполучень  за способом вираження головного слова.
8-9

Уроки мовленнєвого розвитку № 2-3. Повторення відомостей про типи мовлення. Письмовий твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.



Просте двоскладне речення
10

Речення двоскладні й односкладні, прості і складні.
11

Порядок слів у реченні. Логічний наголос.
12

Урок мовленнєвого розвитку 4. Особливості побудови опису місцевості, пам’яток історії та культури. Усний вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису пам'ятки історії та культури в художньому стилі.
13

Підмет, способи вираження його.
14

Простий присудок.
15-16

Уроки  мовленнєвого розвитку  №   5-6.   Контрольний письмовий  докладний  переказ  розповідного  тексту  з елементами   опису   пам'ятки   історії   та   культури   в публіцистичному стилі.
17

Складений дієслівний присудок.
18

Складений іменний присудок.
19

Тире між підметом і присудком.
20

Контрольна робота 1. Вступ. Синтаксис. Пунктуація. Словосполучення. Просте двоскладне речення (початок). Тестові завдання.
21

Означення узгоджене й неузгоджене.
22

Прикладка як різновид означення. Написання непоширених прикладок з дефісом. Прикладки, що потрібно писати в лапках.
23

Додаток як другорядний член речення.
24

Урок мовленнєвого розвитку №  7.  Усний твір-опис пам'ятки    історії    та    культури    за    картиною    в публіцистичному стилі.
25

Види обставин.
26

Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами.
27

Узагальнення й систематизація з теми «Другорядні члени речення». Контрольне читання мовчки тексту публіцистичного стилю.
28

Контрольна робота 2. Синтаксис. Пунктуація. Просте двоскладне речення (завершення). Тестові завдання.
Односкладні й неповні речення
29

Означено-особові речення.
30

Неозначено-особові речення.
31-32

Уроки мовленнєвого розвитку № 8-9. Письмовий твір-опис пам'ятки історії та культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.
33

Узагальнено-особові речення.
34

Безособові речення.
35

Називні речення.
36

Урок мовленнєвого розвитку № 10. Усне повідомлення в науковому   стилі   на  тему  про   мову,   що   потребує зіставлення й узагальнення матеріалу.
37

Повні й неповні речення. Тире в неповних реченнях.
38

Узагальнення й систематизація з теми «Односкладні й неповні речення».
39

Контрольна робота 3. Синтаксис. Пунктуація. Односкладні й неповні речення. Тестові завдання.
Речення з однорідними членами
40

Однорідні     члени     речення     зі     сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв'язком.
41

Кома між однорідними членами речення.
42

Речення з кількома рядами однорідних членів.
43

Однорідні й неоднорідні означення.
44

Урок мовленнєвого розвитку 11.  Усний стислий переказ   тексту   публіцистичного   стилю   (на   основі прослуханих телепередач).
45

Узагальнювальні   слова   в   реченнях   з   однорідними членами. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах.
46

Узагальнення   й   систематизація   з   теми   «Речення   з однорідними членами».
Речення із звертаннями, вставними словами
47

Звертання непоширені й поширені. Риторичні звертання.
48

Розділові знаки в реченнях із звертаннями.
49

Урок мовленнєвого розвитку 12.  Ділові папери. Протокол. Витяг з протоколу.
50

Групи вставних слів і словосполучень за значенням.
51

Розділові   знаки   в   реченнях   із   вставними   словами (словосполученнями, реченнями).
52

Узагальнення  й  систематизація  з  теми  «Речення  із звертаннями і вставними словами» . Контрольне    аудіювання тексту публіцистичного стилю. (словосполученнями, реченнями).
53

Контрольний    диктант.  
Речення з відокремленими членами
54

Поняття про відокремлення.
55

Відокремлені   й   невідокремлені   означення,   способи вираження їх.
56

Розділові    знаки    в    реченнях    з    відокремленими означеннями.
57

Відокремлені прикладки.
58-59

Уроки мовленнєвого розвитку № 13-14. Конспектування як різновид стислого переказу прочитаного науково-навчального тексту.
60

Відокремлені додатки. Розділові знаки в реченнях з відокремленими додатками.
61

Відокремлені обставини, способи вираження їх.
62

Розділові    знаки    в    реченнях    з    відокремленими обставинами.
63

Урок   мовленнєвого   розвитку   №   15.   Інтерв'ю   в публіцистичному стилі.
64

Відокремлені  уточнювальні  члени  речення.  Розділові знаки в реченнях з уточнювальними членами.
65

Узагальнення й систематизація з теми «Відокремлені члени речення».
66

Контрольна робота 4. Синтаксис. Пунктуація. Речення з однорідними членами, звертаннями, вставними словами і відокремленими членами. Тестові завдання.
Повторення в кінці року
67

Урок мовленнєвого розвитку 16. Складання діалогів на основі запитань за текстом як обмін думками; діалогів дискусійного характеру.
68

Просте неускладнене речення. Розділові знаки в ньому.
69

Розділові знаки в простому ускладненому реченні.
70

Підбиття підсумків за рік.

Немає коментарів:

Дописати коментар